آهن آلات سازگاریان

بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

در این مطلب می خوانید

بهترین-میلگرد-برای-ساختمان-سازی

عوامل زیادی وجود دارد که باید قبل از شروع ساخت و ساز واقعی در طول مراحل برنامه ریزی هر پروژه ساختمانی در نظر گرفته شود. یکی از این ملاحظات میلگردی است که قرار است از آن استفاده کنید. میلگردهای تقویت کننده فولادی برای ساختمان سازی هستند. میلگرد زمانی که تحت کشش قرار می گیرد باید عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین یک ماده عالی برای تقویت بتن است که تحت فشار عملکرد خوبی دارد.

کیفیت میلگرد انتخابی استحکام و دوام پروژه شما را تعیین می کند. همچنین تضمین می کند که سازه برای استفاده ایمن است و حتی در صورت قرار گرفتن در معرض عناصر برای مدت طولانی دوام می آورد. آن را به عنوان اسکلت بدن انسان اما برای ساختمان ها در نظر بگیرید. بتن را نگه می دارد، بنابراین حتی اگر زلزله ای رخ دهد، ساختمان همچنان پابرجا خواهد ماند.

گروه فروش میلگرد و مفتول سازگاریان یکی از مراکز تامین کننده میلگرد صنایع ذمختلف می باشد که برای رفاه حال مشترین خود مرکز اینترنتی خود را راه اندازی کرده است. برای اطلاع از قیمت بروز شش پر و انواع میلگرد ساختمانی و صنعتی مانند میلگرد ترانس پولیش با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۶۷۳۰۴۳ / ۰۹۱۲۵۶۰۷۸۹۷

فاکتورهای مهم میلگرد برای ساخت و ساز

در این قسمت درمورد مواردی که باید درمورد میلگرد بدانید صحبت شده است.

کیفیت

ابتدا باید ارزیابی کنید که آیا کیفیت فولاد با پروژه شما مطابقت دارد یا خیر. استانداردهای اصلی الزامات مربوط به شیمی، مقاومت در برابر خوردگی، نفوذپذیری مغناطیسی، پرداخت سطح و تست های خوردگی اجباری را مشخص می کنند. این استانداردها به شما در انتخاب محصول مناسب کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که میلگرد در دسته‌های زیر آزمون را پشت سر می‌گذارد:

  • خستگی
  • فشرده سازی
  • استحکام کششی
  • خم شدن

فاکتورهای-مهم-میلگرد-برای-ساخت-و-ساز

انتخاب اندازه و وزن مناسب

انتخاب اندازه و وزن مناسب میلگرد برای اقدامات ایمن ساختمان بسیار مهم است. همانطور که قبلاً بحث کردیم، بتن در برابر فشار ضعیف است و در صورت تقویت نشدن خم می شود یا می شکند. این ضعف دلیلی است که شما باید اندازه مناسب را برای میلگرد خود در نظر بگیرید.

اندازه معمول قطر میلگرد مورد استفاده برای تحمل حداقل بار ۶ میلی متر، ۸ میلی متر و ۱۰ میلی متر است. برای ستون ها و دیوارها، اندازه توصیه شده ۸ میلی متر یا بیشتر است. پایه ها و پایه های ساختمان معمولاً به میلگرد با قطر ۱۰ میلی متر یا بیشتر نیاز دارند. هر چه سازه بزرگتر باشد، میلگرد ضخیم تر است.

استحکام تسلیم

استحکام کششی یا تسلیم اندازه گیری است که استحکام کلی فولاد را نشان می دهد. فولاد با عملکرد بالا بهتر است برای میلگردهای سنگین استفاده شود و دارای عیار ۵۰۰ Mpa (یا N/mm2) است.

میلگرد بتنی چیست؟

میلگرد یک میله فولادی است که برای تقویت بتن استفاده می شود. میله ها در طول ها و ضخامت های مختلف و معمولا دارای برجستگی یا برجستگی هستند، بنابراین به خوبی با بتن می چسبند.

میلگرد از فولاد ساخته می شوند و فولاد بسیار قوی است و در دماهای تغییر تقریباً به همان سرعت بتن منبسط و منقبض می شود.

مقاله پیشنهادی  میلگرد B500C

انواع میلگرد برای ساخت و ساز

برخی از انواع رایج میلگرد که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از:

میلگردهای ترمو مکانیکی عملیاتی شده (TMT)

میلگردهای گرم شده با مقاومت بالا که عمدتاً در کار بتن مسلح سیمانی (RCC) استفاده می شود.

میلگردهای تغییر شکل یافته با مقاومت بالا (میلگرد HSD)

این میلگرد فولادی دارای تغییر شکل یا برآمدگی بر روی سطح است. این یک میله پیچ خورده سرد است که در درجه اول برای اهداف تقویتی در ساخت و ساز استفاده می شود.

میلگرد کربنی فولادی

این رایج ترین نوع میلگرد است و گاهی اوقات به آن میلگرد سیاه می گویند. این فوق العاده همه کاره است اما راحت تر از انواع دیگر خورده می شود. این امر آن را برای مناطقی که در معرض رطوبت بالا هستند یا در سازه هایی که اغلب در معرض آب هستند، ایده آل نیست.

 

میلگرد-کربنی-فولادی

 

فیبر سیم جوشی (WWF)

از مجموعه ای از سیم های فولادی که در زوایای قائمه چیده شده اند ساخته شده و در تمام گذرگاه های سیم فولادی به صورت الکتریکی جوش داده می شود.

در دال های دال روی زمین که زمین به خوبی متراکم شده است مفید است. ساخت سنگین تری از فیبر سیم جوش داده شده را می توان در دیوارها و دال های کف سازه ای استفاده کرد. این معمولا در روسازی جاده ها، لوله های باکس، سازه های زهکشی و کانال های بتنی کوچک استفاده می شود.

میلگردهای تقویت کننده ورق فلزی

آرماتور ورق فلزی معمولاً در دال های کف، پله ها و ساخت سقف استفاده می شود. میله‌های تقویت‌کننده ورق فلزی از قطعات فولادی آنیل شده تشکیل شده‌اند که به شکل موج‌هایی به عمق یک شانزدهم اینچ خم شده‌اند و سوراخ‌هایی در فواصل منظم سوراخ می‌شوند.

میلگرد فولادی ضد زنگ

میلگرد فولادی ضد زنگ بسیار گران است، حدود هشت برابر قیمت میلگرد با روکش اپوکسی.

این میلگرد با کیفیت ترین میلگرد موجود برای اکثر پروژه ها می باشد. با این حال، استفاده از فولاد ضد زنگ در همه موارد، به جز منحصر به فردترین شرایط، اغلب بسیار زیاد است.

اما، برای کسانی که دلیلی برای استفاده از آن دارند، میلگردهای فولادی ضد زنگ ۱۵۰۰ برابر بیشتر از میلگردهای سیاه در برابر خوردگی مقاوم هستند. میلگردهای فولادی ضد زنگ را نیز می توان در مزرعه خم کرد که بسیار راحت است.

خرید بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

برای خرید مناسب ترین و بهترین میلگرد برای ساختمان سازی باید به ابعاد و نوع پروژه خود نگاه کنید، سپس با بررسی های مهندسی بهترین و سایز میلگرد را بری پروژه خود خریداری کنید.

گروه فروش میلگرد و مفتول سازگاریان از عمده فروشان بازار آهن شادآباد می باشد که انواع سایز و جنس میلگرد مناسب برای ساختمان سازی را به صورت عمده به فروش می رساند. برای اطلاع از قیمت بروز انواع مفتول و میلگرد با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۶۷۳۰۴۳ / ۰۹۱۲۵۶۰۷۸۹۷

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *