آهن آلات سازگاریان

فروشگاه اینترنتی آهن صنعتی

در این مطلب می خوانید

فروشگاه-اینترنتی-آهن-صنعتی

آهن یکی از ضروری ترین مواد دنیای مدرن است که در انواع و اشکال مختلف موجود است. این مواد از آلیاژ آهن و مقدار بسیار کمی کربن تشکیل شده اند. گاهی اوقات از عناصر دیگری برای ساخت آنها استفاده می شود. این نوع مواد به دلیل استحکام کششی بالا و قیمت پایین، بخش مهمی از کاربرد در زیرساخت ها، ابزارآلات، کشتی ها، ماشین ها، ماشین آلات، لوازم خانگی و ساختمان هستند.

مراکز زیادی برای خرید و فروش آهن آلات صنعتی وجود دارد و در تهران بازار آهن شاد آباد یکی از این مراکز می باشد. عمده فروشان بازار آهن اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی آهن صنعتی کرده اند و سازگاریان یکی از این فروشگاه ها می باشد.

صنعتگران می توانند با بستن قرارداد تامین با سازگاریان به صورت عمده میلگرد و مفتول صنعتی موردنیاز خود را با نازل ترین قیمت خریداری کنند.

برای اطلاع از قیمت انواع میلگرد صنعتی از جمله شش پر و همچنین آهن صنعتی و میلگرد ترانس پولیش با سازگاریان تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۶۷۳۰۴۳ / ۰۹۱۲۵۶۰۷۸۹۷

انواع آهن صنعتی

فقط یک نوع وجود ندارد، بسته به نیاز کاربردی، اشکال و درجه های مختلفی از این مواد تولید می شود. عیار آهن علاوه بر شکل آنها مستقیماً بر خواص مکانیکی آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، گریدهای مختلف آهن باید با توجه به نیازهای طراحی مختلف انتخاب شوند.

 

انواع-آهن-صنعتی

 

آهن رایج ترین و ارزان ترین فلز است. سه نوع وجود دارد:

  • آهن خام
  • چدن
  • فرفورژه

آهن خام

نوع خام آهن است که به عنوان ماده خام برای تولید انواع فلزات آهنی دیگر مانند چدن و فولاد استفاده می شود.

چدن

از ذوب آهن خام با کک و سنگ آهک ایجاد می شود. چدن معمولاً شکننده است و جوشش سخت است. با این حال، این یک ماده مهندسی ایده آل با طیف گسترده ای از کاربردها به ویژه در صنعت خودرو است. این به دلیل نقطه ذوب نسبتا پایین، قابلیت ریخته گری، ماشین کاری عالی و مقاومت در برابر تغییر شکل و سایش است.

آهن فرفورژه

سخت، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر خوردگی، آهن فرفورژه نوعی فلز بسیار خالص است که مقادیر کمی از سرباره سیلیکات در رشته ها قالب گیری می شود. این بدان معنی است که برای آهنگری در محصولاتی مانند نرده های محافظ، دروازه ها و مبلمان باغ ایده آل است. با این حال، فولاد نرم (نگاه کنید به زیر) کم و بیش جایگزین آهن فرفورژه شده است.

تولید آهن و فولاد

تولید جهانی آهن خام سالانه حدود ۵۹۴ میلیون تن (۵۴۰ میلیون تن متریک) است. بیشتر آهن خام با ناخالصی های کمی به فولاد تبدیل می شود اما برای استحکام به ۰.۱ تا ۱ درصد کربن نیاز دارد. باقی مانده تا حد زیادی به عنوان چدن استفاده می شود، که می تواند از نظر اقتصادی به اشکال پیچیده ریخته شود که در آن استحکام نگرانی اصلی نیست.

در جهان هر سال حدود ۸۵۱ میلیون تن (۷۶۶ میلیون تن متریک) فولاد خام تولید می کند. این مجموع بیشتر از آهن خام است زیرا تنها حدود ۱۲۵۰ پوند (۵۶۷ کیلوگرم) آهن خام در مخلوط برای تولید هر ۲۰۰۰ پوند (۹۰۷ کیلوگرم) یا یک تن کوتاه (۰.۹۱ متریک تن) فولاد استفاده می شود.

بخش بیشتری از باقیمانده مورد استفاده در مخلوط، فولاد بازیافتی و ضایعات آهن است. ضایعات فلزی، سنگ آهن و آلیاژها همراه با آهن خام در کوره ها تصفیه می شوند و بخشی از وزن فولاد نهایی را تشکیل می دهند.

مقاله پیشنهادی  تولید شش گوش

 

تولید-آهن-و-فولاد

 

انواع فولاد

فولادی که از آهن تصفیه شده است، انعطاف پذیرتر و بادوام تر از چدن است. فولاد به طور کلی آهنگری، نورد شده یا به شکل کشیده می شود.

کربن و فولادهای آلیاژی

یک تمایز مشترک بین فولادهای کربنی و فولادهای آلیاژی وجود دارد. هر دو حاوی کربن و سایر عناصر آلیاژی هستند اما در مقادیر متفاوت.

فولاد پر کربن برای محصولاتی مانند سیم و فنرها که باید محکم باشند اما شکننده نباشند بسیار عالی است. فولاد با کربن متوسط برای محورها و محورهای قدرت ماشین خوب است. فولاد کم کربن برای مهر زدن به شکل مخازن گاز خودرو و بدنه و ظروف غذا بسیار عالی است.

فولادهای ابزار

فولادهای ابزار در کوره های قوس الکتریکی، القایی خلاء و سایر کوره های خاص ساخته می شوند. آنها آلیاژهای سختی هستند که در قالب ها و سایر ابزارهای ماشینکاری استفاده می شوند.

فولادهای ضد زنگ

فولادهای ضد زنگ حداقل ۱۱.۵ درصد کروم دارند. سه طبقه وجود دارد که به ساختار فولاد مربوط می شود. اینها مارتنزیتی، فریتی و آستنیتی هستند. آخرین حاوی ۴ تا ۲۲ درصد نیکل است. فولاد ضد زنگ در برابر بسیاری از مواد شیمیایی خورنده و همچنین در برابر زنگ زدگی و خوردگی در برابر آب و هوا مقاومت می کند. استیل نیز به راحتی تمیز می شود و ظاهری جذاب دارد.

فرایند تولید آهن صنعتی

دقت زیادی در ساخت آهن و فولاد برای رفع نیازهای خاص صنعت مورد نیاز است. این کار به ویژه دشوار است زیرا آهن و فولاد معمولاً در دسته‌های بزرگی تولید می‌شوند که حاوی هزاران تن مواد مختلف هستند.

برخی از این مواد مانند اکسیژن و گاز طبیعی یا سایر سوخت ها در طی فرآیندهای ذوب و پالایش سوزانده می شوند. سایرین – برای مثال، زغال سنگ کک و سنگ آهک – تا حدی مصرف می شوند و تا حدی به عنوان کلینکر یا سرباره دور ریخته می شوند. گازهایی که خارج می شوند تا حد زیادی برای استفاده مجدد بازیابی می شوند.

برای ساخت ۱۰۰ قطعه فولاد به طور متوسط به ۴۵۰ قسمت وزنی هوا و اکسیژن نیاز است. این مقادیر با مقدار آب مصرفی کم می شود. آب به عنوان یک حلال، یک کاتالیزور و یک عامل تمیز کننده عمل می کند. همچنین برای خنک کردن، حمل زباله، کمک به تولید و توزیع گرما و نیرو و رقیق کردن مایعات استفاده می شود. برای هر ۱۰۰ قسمت فولاد تمام شده، حدود ۱۵۰۰۰ قسمت وزنی آب استفاده می شود.

 

فرایند-تولید-آهن-صنعتی

 

مراکز و فروشگاه اینترنتی آهن صنعتی

در ایران کارخانه های ذوب آهن اصفهان و کرمان از بزرگ ترین تولید کننده های محصولان آهن صنعتی در ایران می باشند. بخش کنندگان زیادی نیز در تهران بازار آهن شادآباد اقدام به فروش این محصولات به صورت حضوری و آنلاین می کنند. گروه فروش میلگرد و مفتول سازگاریان انواع محصولات آهنی و فولادی موردنیاز صنعت مانند شش پر و میلگرد آجدار و انواع مفتول صنعتی را به صورت عمده به فروش می رساند.

برای رفاه حال مشتریان گروه فروش آهن آلات سازگاریان اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی آهن صنعتی با همین نام کرده است تا به راحتی با نازل ترین قیمت بتوانید نیاز صنعت خود را برآورده کنید.

۰۲۱-۶۶۶۷۳۰۴۳ / ۰۹۱۲۵۶۰۷۸۹۷

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *