آهن آلات سازگاریان

فروش مفتول مسوار در تهران

در این مطلب می خوانید

فروش-مفتول-مسوار-در-تهران

یکی از محصولات فولادی سیم مفتول مسوار می باشد که روکش آن از جنس قلع و مس می باشد. این آلیاژ فولادی به دلیل ویژگی هایی مانند چکش خواری خوب و انعطاف پذیری بالا کاربرد فراوانی در صنعت دارد و به صورت کلاف و شاخه ای عرضه می شود. یکی از مراکز عمده فروش مفتول مسوار در تهران سازگاریان می باشد. سیم مفتول مسوار با گرید های SAE1006T، SAE1010، ST1KP  و  SAE1008 در بازار موجود است.

گروه فروش میلگرد و مفتول سازگاریان از عمده فروشان بازار آهن شادآباد تامین کننده صنایع زیادی در کشور می باشد. برای اطلاع از قیمت مفتول صنعتی و خرید مفتول اسید شور با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۶۷۳۰۴۳ / ۰۹۱۲۵۶۰۷۸۹۷

مفتول مسوار چیست؟

همانطور که از اسم این مفتول مشخص است در آن از فلز مس استفاده شده است. این آلیاژ فولادی دارای درصدی قلع و بیسموت و یا نقره می باشد. همچنین وجود آنتیموان در کنار مس باعث شده تا سختی مفتول مسوار بالا رود.

سیم مفتول مسوار در تهران به صورت کلاف و یا شاخه ای با قطر ۱ الی ۸ میلی متر وجود دارد. این قطعه آهنی پس از عبور از دستگاه کشش به صورت مفتول در میاید.

در روند تولید، سیم مفتول مسوار در آخرین مرحله وارد دو وان مجزا برای شست و شو می شود، اولین وان حاوی اسید است و سیم اسید شور می شود و در مرحله بعد وارد وان سولفات مس می شود و چربی زدایی می شود. اگر مراحل اسیدشوری و چربی زدایی به درستی انجام نشود باعث ایجاد لکه هایی تیره روی سیم مفتول می شود و کیفیت کار پایین می آید. این لکه ها در روند آبکاری اختلال ایجاد می کنند.

انواع مفتول مسوار

در زمان خرید سیم مفتول چند مدل بسته بندی وجود دارد که به نام کلاف، قرقره ای و شاخه ای شناخته می شوند. این انواع بسته بندی سیم مفتول مسوار برای حمل و نقل اهمیت فراونی دارند. برای خرید عمده مفتول مسوار در تهران بهتر است از مدل کلاف برای خمل و نقل راحت تر استفاده کنید.

کلاف سیم مسوار

یکی از روش های بسته بندی مفتول مسوار به صورت کلاف می باشد که در دستگاه کویل به این صورت در وزن های متفاوت بسته بندی می شود. اگر قصد خرید عمده مفتول مسوار را دارید ما این بسته بندی را به شما پیشنهاد می کنید و دلیل آن حمل و نقل آسان تر می باشد.

 

کلاف-سیم-مسوار

 

سیم مفتول شاخه ای

نوع دیگر متداول بسته بندی مسوار شاخه ای می باشد که با طول هایی بین ۱۰ الی ۱۰۰ سانتی متر قیچی شده و عرضه می شوند.

 

سیم-مفتول-شاخه-ای

 

 سیم مفتول قرقره ای

همانطور که از نام آن پیداست به صورت قرقره ای بسته بندی می شوند. این روش برای سیم مفتول مسوار ظریف تر می باشد.

 

 سیم-مفتول-قرقره-ای

 

ویژگی مفتول مسوار

همانطور که گفته شد به دلیل وجود مس و آنتیموان در این آلیاژ فولادی در کنار انعطاف پذیری بالا خاصیت سختی مناسب نیز به آن اضافه شده است. این قطعه فولادی دارای ترکیبات زیر می باشد.

مقاله پیشنهادی  میلگرد ترانس دو پولیش
عنصر قلع مس آنتیموان کربن بیسمون
درصد ترکیب ۸۵-۹۹ ۲> ۵ الی ۱۰ ۰.۰۸ – ۰.۱۳ ۶ الی ۷

 همچنین دارای درصد کمی فسفر، منگنز، سیلیسیوم نیز می باشد. این محصول رنگ مسی دارد و قرمز و طلایی می باشد و چکش خواری خوب و انعطاف پذیری بالا از مزایای این قطعه فولادی می باشد. داشتن نقطه ذوب پایین باعث شده تا به طور گسترده در جوشکاری از سیم مفتول مسوار استفاده شود.

کاربرد سیم مفتول مسوار

نقطه ذوب پایین در کنار سرعت سرد شدن بالای مفتول مسوار باعث شده تا بسیار مناسب جوشکاری باشند. از دیگر کاربرد های مفتول مسوار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید سوزن منگنه
  • دوخت کارتن
  • تولید لوازم آشپزخانه مانند آبچکان، قفسه و لوازم برقی
  • تولید موتور خودرو
  • ساخت قفس‌های مختلف، کیف، چمدان، جالباسی، باکس و آباژور
  • ساخت پین و محصولات ریلی
  • ساخت وسایل تزئینی و اکسسوری
  • صنعت معماری
  • آبکاری
  • خمکاری و تراش

و بسیار کاربردتزئینی و صنعتی دیگر که سیم مفتول مسوار دارد.

قیمت فروش مفتول مسوار در تهران

سیم مفتول مسوار در بازار آهن شادآباد با وزن های متوسط ۱۵ الی ۱۰۰ کیلوگرم بسته بندی می شوند که با توجه به میزان خرید عمده مفتول مسوار قیمت های متفاوتی نیز دارند.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول قطر آن می باشد که از ضخامت ۱.۲ الی ۸ میلی متر وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت بروز انواع سیم مفتول مسوار در تهران و همچنین قیمت شش پر با گروه فروش میلگرد و مفتئل سازگاریان تماس بگیرید.

 

قیمت-فروش-مفتول-مسوار-در-تهران

 

تولید کنندگان سیم مفتول مسوار

لیست برخی از کارخانه جاتی که سیم مفتول مسوار را تولید می کنند:

  • مسوار نورد متین
  • میهن نور
  • کویر کاشان
  • فولاد گستر نوین
  • ذوب آهن اصفهان
  • بافق یزد
  • آناهیتا گیلان

گروه فروش میلگرد عمده سازگاریان تمامی محصولات این کارخانه های از جمله فروش مفتول مسوار در تهران را بدون واسطه انجام می دهد.

روش تولید مفتول مسوار

متریال اولیه تولید مفتول مسوار شمش فولادی می باشد که در دمای ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد در کوره گرما می بیند و ذوب می شود. بعد از ذوب وارد مرحله و دستگاه نورد گرم می شود، محصول این مرحله به شکل کویل بوده و سپس وارد مرحله نورد سر می شود.

بعد از تشکیل آلیاژ وارد مرحله کشش شده و به قطر مورد نظر می رسد. همانطور که گفته شد در آخر از دو وان اسید شور و سولفات مس عبور می کند تا هرگونه چربی، رسوب و ناخالصی روی آن قرار دارد از بین رود. این مرحله می تواند کیفیت نهایی محصول را تعیین کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *