آهن آلات سازگاریان

مفتول نازک بار

در این مطلب می خوانید

مفتول-نازک-بار

سیم مفتول یک محصول پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد، مفتول به دلیل انعطاف پذیری بالا و در عین حال مقاومت خوبی که دارد در حفاظ ساختمان و توری جوش استفاده می شود. ضخامت سیم های مفتول از ۰.۴ تا ۴ میلی متر می باشند و به صورت شاخه ای، کویل و قرقره عرضه می شوند.

شما می توانید انواع نازک بار صنعتی ازجمله خرید مفتول اسید شور را به صورت عمده از گروه فروش میلگرد و مفتول سازگاریان خریداری کنید. سازگاریان عمده فروش بازار آهن شادآباد می باشد که اقدام به تامین آهن آلات صنایع مختلف به صورت قراردادی زیر قیمت بازار کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط بستن قرارداد تامین و همچنین بررسی قیمت انواع میلگرد ترانس و شش پر صنعتی با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۶۷۳۰۴۳ / ۰۹۱۲۵۶۰۷۸۹۷

انواع سیم مفتول نازک بار

سیم مفتول را می توان با روش ها و متریال مختلفی تولید کرد، ازجمله موادی که با آن مفتول نازک بار تولید می کنند می توان به طلا، مس، استیل، آهن و گالوانیزه و … اشاره کرد.

سیم مفتول را می توان بر اساس روش تولید نیز دسته بندی کردی که به صورت سیم مفتول فابریک و غیر فابریک می باشد. منظور از سیم مفتول فابریک این محصول از نازک کردن و کشش میلگرد شماره ۵/۶ تولید می‌شود و غیرفابریک از تسمه های فلزی تولید می‌شود.

 

انواع-سیم-مفتول-نازک-بار

 

مفتول سیاه

رایج ترین سیم مفتول که برای تولید فنس از آن استفاده می شود، مفتول سیاه و کربنی می باشد. این مدل از فولاد گالوانیزه نشده تولید شده و رنگ تیره ای دارد به همین دلیل به آن مفتول سیاه گفته می شود.

این مفتول در دمای ۸۰۰ تا ۹۰۰ درجه سانتی گراد درون کوره گرما می بینید و در طی فرایند نورد سرد کشیده شده تا به ضخامت مورد نیار برسد. سپس به صورت کلاف از دستگاه نورد سر خاترج شده و دوباره دما می بیند، سپس به آرامی در دمای محیط سرد شده و آماده عرضه می شود.

جدول کاربرد مفتول سیاه نازک بار

در ادامه جدول کاربرد سیم مفتول سیاه بر اساس ضخامت آن آورده شده است.

ضخامت مفتول سیاه (میلی متر) کاربرد
۱.۵ ساختمان سازی، آرماتوربندی
۲.۵ مرحله قالب بندی ساختمان
۳-۴ صنعت کشاورزی، نجاری

سیم مفتول گالوانیزه

این مدل نازک بار به نام سیم مفتول سفید نیز شناخته می شود و طول عمر بالاتری نسبت به مفتول سیاه دارند. این مفتول به دو نوع مفتول گالوانیزه سرد و گرم تقسیم بندی می شود.

از سیم مفتول گالوانیزه نازک بار برای توری حصاری ،توری مرغی ، توری فرنگی ، توری گابیون  و در ساختمان سازی برای آرماتوربندی و رابیتس بندی استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی  مفتول گالوانیزه سرد و گرم

از ویژگی های این مدل سیم مفتول نازک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از زنگ زدگی
  • مقاوم در برابر آسیب
  • مقاوم برابر آتش
  • کم هزینه بودن
  • قدرت حمایتی

مفتول مسوار نازک بار

همانطور که از اسم آن مشخص است این محصول از مس درست شده است و در قطر های ۰.۵ تا ۱۰ میلی متر به صورت کلاف و شاخه ای به فروش می رسد.

از کاربرد های سیم مفتول مسوار در صنعت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع ریلی
  • عایق بندی
  • ساختمان سازی
  • یخچال سازی کابینت سازی

و بسیاری کاربرد دیگر می توان از این محصول استفاده کرد.

 

مفتول-مسوار-نازک-بار

 

مفتول استنلس استیل

این مدل یک مفتول فولادی است که خاصیت صد زنگ زدگی دارد . از ترکیبات سیم مفتول استنلس استیل عناصر آهن ، کربن ، کروم و نیکل می باشد و کاربرد فراوانی در صنایع شیمیایی و همچنین مکان هایی و محیط هایی که باعث زنگ زدگی می شود دارد.

مفتول فنری

نام این محصول به دلیل داشتن درصد بالایی از کربن فنری می باشد. سیم مفتول نازک بار فنری دارای ۲ تا ۱۲.۵ درصد کربن می باشد و به صورت کلاف و یا شاخه ای به فروش می رسد. این سیم مفتول خاصیت ارتجاعی بالایی دارد و در برابر فشار و سایش بسیار مقاوم می باشد.

کاربرد مفتول فنری در صنایع خودرو سازی و ریل سازی و همچنین تولید ماشین آلات کشاورزی می باشد .

قیمت سیم مفتول نازک بار

سیم مفتول نازک بار به صورت متری و یا کیلویی به فروش می رسد و عوال زیادی بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد. بطور مثال نوع سیم مفتولی که سفارش می دهید بر روی قیمت نهایی آن تاثیر گذار است، به دلیل اینکه از فلزات و متریال های متفاوتی نسبت به هم تولید می شوند.

متوسط قیمت سیم مفتول نازک بار در سال ۱۴۰۳ بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می باشد. این قیمت مربوط اوایل سال بوده و امکان تغییر آن وجود دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق انواع سیم مفتول با گروه فروش آهن آلات سازگاریان تماس بگیرید.

خرید سیم مفتول نازک

شما می توانید انواع سیم مفتول را به صورت شاخه ای و یا کلاف از گروه فروش میلگرد و مفتول سازگاریان خریداری کنید. کارشناسان ما در بخش فروش شما را در خریدی بهتر و مطمئن تر همراه می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *